İrmik Helvası

Her ne kadar irmik helvası yapmak kolay gözükse de ölçüsünü tutturmak bir o kadar zor. Ben bu helvanın tarifini annemden aldım ve aldığım günden beri ne zaman yeniden yapacak olsam yine kendisini arıyorum ve tarifi doğruluyorum. Şimdi biraz da unutmamak için o sihirli tarifi buraya ekliyorum!

Malzemeler;
  • Yarım paket Becel
  • 2 bardak irmik
  • 2 bardak süt
  • 2 bardak şeker
Yağ eritiyoruz, içine irmiği döküp pembeleşene kadar kavuruyoruz. (Bu aşama sabır gerektiriyor!) Kavrulmuş irmiğin üzerine sütle şekeri ekliyoruz. (İkisini bir kapta şeker eriyene kadar karıştırıyoruz) Bir kere sütle irmiği karıştırdıktan sonra kapağını kapatıp orta ateşte sütü çekene kadar bekletiyoruz. Sütü çekince altını kapatıp beş-on dakika kadar demlenmeye bırakıyoruz.

Servis için üzerine tarçın ve yanına dondurma güzel seçenekler, mutlaka denemenizi öneririm. Afiyet olsun!

Yorumlar