Yeşil Mercimekli Dolma

Et yemiyor ya da “yazın da et yenmez ki canım” diye düşünüyorsanız ama dolmadan da vazgeçemiyorsanız işte "yeşil mercimekli dolma". Ben tamamen uydurdum tarifi, etli dolmanın nasıl yapıldığını düşünerek yeşil mercimeğe uyarladım. Yeşil mercimeğin neden daha fazla kullanılmadığını da anlayamıyorum, oysa salata ve böreklere çok yakışıyor.

(Fotoğraftaki filin malzemelerle bir ilgisi yoktur, sadece kaldırmaya üşenilmiş bir kurabiye kavanozudur.)

· 6-7 Adet Dolmalık biber

· 1 Bardak haşlanıp süzülmüş yeşil mercimek

· 1 Orta boy soğan

· 2 Orta boy domates

· Yarım demet maydonoz

· Yarım çay bardağı zeytinyağı

· Tuz, karabiber

· Kapak için kurutulmuş domates

· Bir buçuk su bardağı sıcak su

Derin bir kaba önceden haşlanmış ve yıkanıp süzülmüş mercimeği koyuyoruz. Üzerine küp şeklinde doğranmış soğan ve domatesi, ince kıyılmış maydonozu, tuz, karabiber ve zeytinyağını ekleyip karıştırıyoruz. Ayıklanıp yıkanmış biberlerin içlerine bu karışımı doldurup kurutulmuş domatesle de kapatıyoruz. Bunun için dilimlenmiş normal domates de (ne demekse artık) kullanılabilir. Aslında tarife pirinç ekleyip sadece kıyma yerine mercimek konularak da yapılabilir dolma, ama ben iyice hafif olsun diye sadece mercimekle yaptım. Üzerine sıcak suyu ekleyip orta ateşte pişiriyoruz. Yemeğin suyuna salça da konulabilir, ama ben salça kullanmam pek. (İlk kez tarif yazarken bile genelleme isteğine kapılmak.)

Yarım saatte pişti, çatalı biberlere batırarak pişip pişmediğini anlayabilirsiniz.



Yorumlar